چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 392333
۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
خبر گزاری حوزه

حوزه/ اردوی یک روزه علمی فرهنگی امامان جماعت مساجد قم در بخش خلجستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در این اردوی علمی فرهنگی که گروهی از ائمه جماعات مساجد در آن حضور داشتند، سخنان اخیر مقام معظم رهبری پیرامون کارکردهای مهم مساجد توسط چندتن از اساتید حوزة علمیة قم تبیین و  مباحثی پیرامون مهدویت و نماز مطرح شد.

یکی دیگر از برنامه‌های اردو با دعوت از کارشناسان کودک روحانی، در قالب شعر ـ مسابقه ـ نمایش ـ پانتومیم به صورت مصور معارف نماز ـ اذان ـ وضو و تقلید و مرجع شناسی ـ توحید ـ معرفی کتاب داستان راستان و ... بیان شد.

در این اردو که به همت ستاد اقامه نماز استان، اداره کل تبلیغات و ادارة کل اوقاف و امور خیریه برگزارگردید، مدیر کل  تبلیغات اسلامی استان، سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جماعت استان تهران را موضوعی مهم دانست و بر کاربردی کردن آن تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: مسجد کارکردهای فراوانی دارد که متأسفانه ما از بسیاری از این کارکردها در سال‌های بعد از انقلاب غفلت کردیم.

وی خطاب با اشاره به نقش مهم و کلیدی ائمه جماعت در هدایت جامعه، بر جذب جوانان در مساجد تأکید کرد.

در ادامه مدیر ستاد اقامة نماز هدف از برگزاری اردو را بررسی مشکلات موجود در ترویج نماز، استفاده از تجربیات ائمه جماعات و دستیابی به راهکارهای جدید برای جذب حداکثری جوانان و جامعة هدف به‌سوی مساجد عنوان کرد.

محمد خامه‌یار گفت: این اردو با استقبال ائمه جماعت مواجه شد و مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: برای کاربردی کردن سخنان مقام معظم رهبری در این زمینه همة توان خود را در این راه به‌کار خواهیم گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha